8. června 2014 v 20:46 | Shio Usami Akira |  movies recenze

USA, 2014, 132 min

Režie: Bryan Singer
Hudba: John Ottman
Hrají: Hugh Jackman, Michael Fassbender, James McAvoy, Ian McKellen, Jennifer Lawrence, Patric Stewart atd...

Hodnocení na ČSFD: 86% (k 6.6.2014)
Moje hodnocení:

Zmutovaným hrdinům X-Men hrozí definitivní zánik. Jejich rasa byla vždy na pokraji vyhynutí, ale teď je ta hrozba ještě reálnější než kdy jindy. Jediná cesta ke spasení vede přes minulost, na samý začátek řetězce událostí, které stávající nebezpečí vyvolaly. K bytostem s výjimečnými schopnostmi se vrací režisér Bryan Singer, strůjce jejich mimořádného úspěchu. Spolu s ním ve filmu X-Men: Budoucí minulost přichází i nejvíc mutantů v historii této ságy. Díky tomu, že se film odehrává ve dvou časových rovinách, objeví se v něm hned dvě podoby vůdce "hodných" X-Men, profesora Xaviera (Patrick Stewart, James MacAvoy) a jeho protivníka Magneta (Ian McKellen, Michael Fassbender). Pouze Wolverine (Hugh Jackman) zůstává stále stejný díky schopnosti nestárnout a bleskurychle se uzdravovat. Právě on proto dostane zdánlivě šílený úkol, vrátit se v čase a zabránit tomu, aby se z bývalých přátel stali soupeři na život a na smrt. Jedině spolu totiž mohou v budoucnosti čelit síle, která předčí i jejich unikátní schopnosti.

MŮJ NÁZOR (obsahuje spoilery):

Na film jsem šla se svými kamarádkami a všechny jsme se neuvěřitelně těšily. Já osobně jsem velký fanoušek X-menů, takže už od shlédnutí traileru jsem se těšila jako malé dítě na Vánoce. Většinou se mi stává, že když se na nějaký film fakt dost těším, tak mě potom strašně zklame - no u těchto X-menů tomu bylo naprosto naopak. Tento díl byl naprosto parádní a já jen seděla v kině a skoro bez dechu jsem sledovala ten famózní kinematografický zážitek.
Děj začal opravdu dost temně a chvilku mi trvalo, než jsem zjistila v jaké době se momentálně nacházíme - byla to úděsná temná budoucnost pro všechny mutanty. Úplně jsem z toho plátna cítila jejich beznaděj a strach. Opravdu jsem ale nečekala tak akční scénku hned na začátku - ale pěkně nás to nakoplo :) Pokaždé, když jdu na X-meny, tak se těším na nové mutanty - a tentokrát mě opravdu nezklamali. Oblíbila jsem si především Blink - zajímavou asiatku, která ovládala portály. Má super design a celkově mě zaujala nejvíc (teda samozřejmě hned po Quicksilverovi). On totiž Quicksilver je kapitola sama o sobě :D A navíc je to Magnetův synek (ale to se ve filmu ještě neví) :D :D Ale o něm až později.
Když jsem se v traileru dozvěděla, že celý děj bude o cestování v čase, tak jsem se trošku zalekla, protože tohle téma je sice dobré, ale většinou se režisérovi nepodaři vychytat všechny paradoxy a tak nějak to do sebe nezapadne a je to nuda. Ale tady jim to vyšlo - bylo to parádní :D A navíc poslat tam takový "tele" jako Wolverina :D:D Geniální. Hned první scénka v minulosti byla naprosto skvělá a typicky Wolverinovská :D Jsme nemálo umírali :D :D
A první setkání s Charlesem? To byl další šok .. on chodí (šeptaly jsme si mezi sebou), proč? :D No naštěstí to bylo pak vysvětlené - ale ten momentální zásek byl prostě moc :D A řeknu Vám, že byl fakt pěkně zdrcenej (ale měl parádní hlášky - totálně to zabíjel počas celého filmu). No a Erik(Magneto) ? Erik byl zabásnutej za vraždu prezidenta a potřebovali ho zachránit, aby zastavili Mistique, která v minulosti zabila jednoho politika a celá tato událost vedla k té děsivé a temné budoucnosti na začátku filmu. No a koho poslali, aby zachránil Magneta? No přece toho nejúžasnějšího naspeedovaného zlodějíčka - Quicksilvera. ANO - TAHLE POSTAVA MĚLA GRÁDY. Jedna komická scénka za druhou - no my jsme mysleli, že se umlátíme smíchy :D A u zpomalené scénky jsme jen nevěřícně hleděli a téměř umírali pod náporem smíchu :D :D A jak už se stává - všechno dobře dopadlo a Magneto byl zachráněn. Slíbil Charlesovi, že bude hodný - ale jak všichni asi známe Magneta .. opět ho zradil a totálně se na něj vykálel :D :D KLASIKA ! No a pak už mě velice nic nepřekvapilo - nějak se to vyřešilo ( i když teda až do konce sem opravdu nevěděla jak to udělají) a nějak jim to vyšlo a budoucnost byla prostě změněna ^^
No a konec filmu - já osobně jsem měla na krajíčku, protože to bylo šíleně dojemný. Hlavně to, jak se na scéně objevila Jean (ano, naštěstí sem to tak nějak předvídala a slzy jsem potlačila). A kromě Jean ještě spousta dalších lidí a to bylo tak strašně parádní až to nebylo možný -- za konec mají ode mně fakt velkou pochvalu :3
Ale jedním mě naštvali - tou scénkou na konci ! Já čekala, že tam někde ještě ukážou něco s Mistique (jak to s ní dopadlo apod.) - ale prostě NE ! Dali tam nějakou hustou ženskou, co staví pyramidy mávnutím ruky !! HELL NO ! :D

Celkově jsem byla opradu dost spokojená a moje stovečka byla utracená pro skvělou věc :3 Jo a ty soundtracky - z těch mám husí kůži ještě doteď ... opravdu geniální skladby !! <3

TRAILER:

(tohle tě prostě do toho kina dotáhne !! )