.

[ASSASSIN´S CREED I] - recenze

12. prosince 2014 v 17:42 | Shio Usami Akira |  games recenze

Dneska jsem si pro vás připravila slibovanou prní herní recenzi. Nějakou dobu mi trvalo než jsem si ujasnila koncept celého článku, ale zatím jsem spokojená. Dozvíte se nějaké informace o hře, klady a zápory hry a také můj předlouhý text celkového dojmu + nějaký ten trailer a obrázky :3 Takže pokud vás baví hraní her a máte slabost pro parkour - tuhle hru si musíte zahrát ! :)

Název: Assassin´s Creed I
Žánr: akční, dobrodružné, historické
Datum vydání: 01.04.2008
Herní platformy: PC, PS3, X360
Recenzovaná verze: český dabing/ PC
Výrobce: Ubisoft Montreal
Vydavatel: Ubisoft
Konfigurace: 3 GHz procesor, 2 GB RAM, 256 MB GFX
Mé celkové hodnocení: 70 %

velmi pěkné historické prostředí
šplhání po budovách
hudba

stereotyp po několika hodinách hraní
nezajímavé návraty do současnosti
ovládání (ale zvyknete si)
menu hry

O ČEM HRA VLASTNĚ JE?

Desmond Miles je unesen společností Abstergo. Zde je donucen pomocí přístroje zvaného Animus, pomáhat svým únoscům, aby se vyhnul jisté smrti. Tento přístroj slouží k tomu, aby se napojit a přehrál genetické vzpomínky Desmondových předků - asasínů. V tomto díle se bude jednat o vzpomínky Altaira Ibn-La´Ahada, který žil za doby Třetí křížové výpravy (okolo roku 1180). Altair je velmi silným a váženým členem řádu asasínů, který se snaží ze světa dostat zbytečné krveprolití. Avšak po několika porušení jejich kodexu (zabití nevinného apod.), je předvolán před svého mentora Al Mualima, který ho musí za jeho špatné činy potrestat. Normálně by zasloužil okamžitý trest smrti, ale kvůli Altairově talentu je jeho život ušetřen. Je mu však odebráno jeho postavení a musí začít znova od nuly, aby se ze svých chyb patřičně poučil. Tím, že bude postupně plnit těžké úkoly svého mentora doufá, že jednoho dne získá vše zpátky.

OBŠÍRNĚJI O KLADECH x ZÁPORECH HRY

Hra se opravdu může pyšnit velmi prostorným a propracovaným herním prostředím, v němž se můžete volně pohybovat a playtime si vyšvihnout na nespočet desítek hodin. Grafické zpracování budov a lidí je opravdu parádní a připadala jsem si, že tam opravdu jsem. Architektura ze středověké Svaté země je opravdu jedinečná a velice líbivá. Všemožných detailů se dá však všimnou nejlépe se zhora (nejlépe z rozhledny) - a proto je parkour (no asi to není to samé) velice vítaným prvkem této hry. Tohle to šplhání po budovách je vlastně hnacím motorem celé hry, které přitáhlo pozornost mnoha hráčů. V jiných hrách si tohle moc neužijete a běhání po ulicích a ježdění v autech už je prostě nuda :) Posledním velkým plusem je hudba, která opravdu dokonale podtrhuje celý děj a dodává tomu všemu tu správnou šťavu.
Naopak velkým mínusem celé hry je STEREOTYP. Tenhle velký mínus mě postihnul až do takové míry, že jsem se hrou asi v půlce sekla a dohrála ji až teď po několika měsících. Jen abyste chápali - hra je fakt super, ale když máte pořád dokolečka něco doručovat, někoho odposlouchávat a někoho okrádat, ztratíte zájem v tom pokračovat, protože máte pocit, že budete dalších X hodin dělat pořád to samé. Tento stereotyp se vytratil až v závěrečné fázi hry, která mě opravdu příjemně naladila na další díl. Dalším otravným prvkem byly návrat do současnosti, které vám prakticky nic nedaly a téměř pokaždé tam všichni žvanili nezajímavé a nedůležité věci (v těch otravnějších momentech jste se vrátili do součastnosti jen kvůli tomu, aby jste se šli vyspat :D ha ha ha). A víte, co bylo ještě víc otravné? MENU celé hry. Ne že by nebylo graficky hezké - jen mě štvalo, že abych mohla bezpečně vypnout celou hru, musela jsem se proklikávat vším různým a zabralo mi to někdy i dvě minuty, než jsem to konečně vypnula. Posledním z méně oblíbených věcí je asi ovládání, se kterým jsem ze začátku opravdu dost zápasila, ale po čase se do toho člověk dostane (i když i tak se vám často stane, že vylezete tam, kam nechcete ..nebo poběžíté úplně jinam) :D

DALŠÍ POSTŘEHY ZE HRY (obsahuje spoilery):

V první řadě musím říct, že jsem věděla, do čeho se to vlastně pouštím. Tuhle hru jsem měla vyhlídnutou už nějaký ten pátek, ale kvůli absenci dobrého herního stroje jsem musela můj výlet za asasínama tak nějak posunout. Ale v květnu jsem dostala namakanej stroj a od hraní této série mě už nic nedrželo zpátky (možná jen lenost si to stáhnout :D). Ještě předtím, než jsem tuhle hru vůbec začala hrát, jsem si o ní zjistila spoustu věcí, takže jsem při hře nebyla zase až tak překvapená :) Hned po zapnutí hry na mě vykouknula úvodní scénka, která mě okamžitě vtáhla do asasínské vřavy a pustila se mě až tím šíleným stereotypem v půlce.
Po úspěšném shlédnutí scénky se ocitáme v kůži chudáka Altaira, který vypadá jako by právě požil něco opravdu silného. Jedná se však pouze o vadu Animu, který se nedokáže plné spojit s Desmondem. Během dalších asi 15 minut (to záleží na vašem talentu pro šipky a tlačítka) vás čeká tutorial. Je v něm všechno podrobně vysvětlené, ale abych pravdu řekla, tak jsem to stejně po pěti minutách zapoměla :D :D Tudíž těch prvních X minut tu bylo naprosto zbytečných.
Do celého toho dlouhého tutoriálu je také vložena šíleně nudáná scénka ze současnosti (a to se musela hodně lidí, kteří to hráli hned po vydání, divit). Já kdybych nevěděla princip celé hry, tak bych jen hleděla s otevřenou papulí a nevěřícně hleděla. Po této nudné, ale důležíté seznamovací scénce, se opět navracíme k úžasně úžasnému tutoriálu. Takže než se vlastně oficiálně dostanete k Altairovu příběhu, musíte si asi 20 minut počkat :(
Na začátku Altairova příběhu zjistíte, že jste totálně nabušený asasínský týpek, který umí snad úplně všechno - až na dodržování asasínskýho kréda. Na to taky chudák Altair doplatí a začne prakticky od začátku - i když logicky musíte začínat a postupně se zlepšovat (téměř každá hra tak funguje). A tak tedy začíná náš úžasný stereotyp, kde budete postouchat plesnivého Al Mualima, který vám bude dávat úkoly, budete jezdit rychle a zběsile na koni a zabíjet týpky, které nemá váš šéf v lásce. Jsem opravdu ráda za ten konec. Jen jsem se tak trošku napálila tím, že jsem si o tom něco málo omylem přečetla a věděla jsem jak to asi shruba dopadne T__T Takže ten úžasný pocit prozření a překvapení se moc nekonal. Ale i přes tohle všechno jsem si to užila. Al Mualim se mi od začátku nelíbil, takže zabít ho pro dobro lidstava, bylo to nejlepší, co mi mohl Ubisoft nabídnout. A konec hry? No utnuli to v tom největším napětí z celé hry a tím pádem bylo jasný, že si nutně musím stáhnout další díl :D :D

SHIO USAMI AKIRA

PS: Pokud najdete nějaké hrubky, hlaste to :D Já to ráda opravím. Kontrolovala jsem to asi 3x, ale svoje chyby už asi nevidím :D

1 člověk ohodnotil tento článek.