.

[ASSASSIN´S CREED II] - recenze

24. února 2015 v 18:38 | Shio Usami Akira |  games recenze

Před dvěma dny jsem opět dohrála celou tuhle hru, a proto jsem se ji rozhodla zrecenzovat ještě, když to mám všechno pěkně v hlavě :) Občas je lepší si něco zahrát znova a pak to zrecenzovat, protože pak máte na hru úplně jiný pohled než při tom prvním hraní, kdy je to nové a jste z toho celí hotový (pomalu na odvoz do nemocnice :D).

Název: Assassin´s Creed II
Žánr: akční, dobrodružné, historické
Datum vydání: 17.11.2009
Herní platformy: PC, PS3, Xbox360
Recenzovaná verze: anglický dabing, anglické titulky
Výrobce: Ubisoft Montreal
Vydavatel: Ubisoft
Minimální konfigurace: 2 GB RAM, Dual Core 2.6 GHz procesor, DirectX 9.0
Mé celkové hodnocení: 95%

nádherné historické prostředí
atmosféra hry
hudba a dabing
příběh
dlouhá hrací doba

po každém zapnutí hry se musí nastavit titulky
ovládání (na PC)
občas zlobí kamera

O ČEM HRA VLASTNĚ JE?
Desmond Miles, který se v prvním dílu herní série dozvěděl, že se díky stroji Animus může spojit se svými předky z řad Asasínů, je zachráněn a odveden ze sídla Absterga krásnou Lucy Stillman. Během záchranné akce si trochu procvičí načerpané parkour znalosti od svého prapraprapra dědy Altaira a díky nim se spolu s Lucy, která mu prozradí, že patří k Asasínům, dostanou do úkrytu, kde musí pokračovat v pátrání skrze Animus. Desmondovi je však řečeno, že tentokrát se nespojí s Altairem, ale jeho mladším "kolegou" Eziem Auditore, který žil v renesanční Itálii (15. století). Ezio žije narozdíl od Altaira, který byl od mala vychováván jako asasín, v nevědomosti ohledně jeho předem dané asasínské budoucnosti. Na začátku příběhu je mu 17 let a žije si pohodlný život mladého, bohatého, pohledného a sukničkářského italského mladíka, který má velkou a milující rodinu. Jednoho dne se však jeho život od základu změní. Jeho bratři a otec jsou vzati do vězení, obviněni ze zrady a odsouzeni k trestu smrti. Ezio ani chvíli neváhá a tajně se vplíží k otcově cele, aby zjistil, co se vlatně děje. Jeho otec Giovanni mu dá úkol - jít domů, najít tajné dveře v jeho pracovně, otevřít velkou truhlu a nechat si vše, co v ní najde kromě dokumentů, které má doručit vlivnému rodinnému příteli jako důkaz o jejich nevině. Zmatený a zoufalý Ezio se vrátí domů, otevře tajné dveře a zří obrovskou truhlici. Urychleně se podívá dovnitř a kromě již zmiňovaných dokumentů najde také asasínskou róbu a otcův meč. Nově získaný oděv si obleče a pod rouškou noci se i s dokumenty dostane k domu rodinného přítele Uberta a předá mu je. Druhého dne se koná poprava. Ezio se nenápadně prodírá davem až k místu konání. Věří, že udělal pro svou rodinu maximum a Uberto je všechny zachrání a zase budou žít tak, jako předtím. To je však na omylu. Uberto zradí a jeho otec a bratři jsou popraveni. A právě v tuhle chvíli začíná Eziova dlouhá cesta za pomstou.

(garantuji vám, že po shlédnutí traileru si to zahrajete všichni :D)

OBŠÍRNĚJI O KLADECH x ZÁPORECH HRY

KLADY

Série Assassin´s Creed jsou známé především tím, že mají nádherně zpracované herní prostředí a dýchá z něj prostě naprosto úžasná atmosféra - jako by jste tam jednoduše byli. V tomhle díle to platí dvojnásob. Děj se odehrává v období vrcholné renesance. Během hry navštívíme hned několik známých italských měst (Florencie, Benátky, Řím aj.) Každé je jiné a něčím charakteristické (plus každé má odlišné soundtracky). Například Benátky jsou naprosto úžasné. Během jejich návštěvy pocítíte karnevalovou atmosféru (viz trailer), projedete se gondolou po benátských kanálech a vyšplháte na nespočet nádherných budov. Po dohraní hry se tam určitě budete chtít vypravit na dovolenou (i já chci :D).

Hudba a dabing to je jedno obrosvké šíleně kolosální PLUS !! Soundtracky jsou naprosto dokonalé a podtrhují atmosféru hry. No a dabing? Opravdu zbožňuju ten jejich italský přízvuk a občasné italské fráze ( i vy budete :D - a pak se začnete učit italsky.. aspoň nadávky jako já :D).

Příběh je s ohledem na úžasně dlouhou hrací dobou naprosto perfektní :3 Občas se tam sice objeví takové nudnější části, ale ty jsou pak zapomenuty další našlapanou částí, takže ve výsledku je tohle dílo jednoduše úžasné. Děj je napínavý, smutný, veselý .. prostě u toho budete střídat nespočet emocí a pokud jste na tom podobně emočně jako já, tak vás hra jednoduše dostane a nepustí :)

ZÁPORY

Abych pravdu řekla, najít zápory v téhle hře bylo opravdu těžké. Hra mě totiž tak nadchla, že ty zápory jsem téměř neviděla. No ale nakonec jsem si na pár věcí vzpoměla. Jednou z nich byl "bug" na titulkách :( Pokaždé když jsem znovu zapla hru jsem musela jít do menu a znovu si je nastavit, aby se mi zobrazovaly. Není to nic, co by nešlo přežít, ale občas mě to docela štvalo :D

Ovládání hry je další problematika. Já už jsem na ni byla naštěstí zvyklá z jedničky, takže jsem moc problémů neměla :) Ale myslím si, že pro hráče, kteří první díl nehráli to musel být docela šok :D Naštěstí v dalších dílech se s tím Ubisoft docela popral a myslím, že docela úspěšně :3 Ale o tom až jindy.

Problémy s kamerou? Tak tohle jsem přímo nenáviděla - hlavně při soubojích :D Během soubojů máte pohled zamknutý na váš cíl a občas se prostě stalo, že se kamera dostala skrze texturu (jako je fajn vidět zblízka omítku domu, ale toho týpka bych viděla raději). Ale jelikož jsem i při těchto problémech mačkala tlačítka jako blázen, život mě to nejspíš nikdy nestálo :D

DALŠÍ POSTŘEHY ZE HRY (obsahuje spoilery):

Jelikož první díl skončil tak, jak skončil (prostě stylem, že to usekli v tom nejlepším) .. hned jsem si musela zahrát tento díl :) Přečetla jsem si nějaké recenze a zjistila, že bude o dost lepší než jednička (promyšlenější dej, vylepšená grafika, styl boje apod.), takže jsem se těšila jako malé děcko. Hned na začátku hry mě překvapilo, že jsem začala přesně tam, kde skončila jednička a fakt to navazovalo. Jakmile se ve dveřích laboratoře objevila Lucy a začala ta útěková část byla to konečně pořádná scénka mimo Animus, protože v jedničce to byly samé nesmyslné a zbytečné návraty do současnosti. Ale i tato parádní akční scénka začala být za chvilku docela opruz a už jsem se těšila na Ezia, kterého všichni tak šíleně žerou :3 Do historického děje jsem byla vtažena bitkou mezi Eziem a Vierim (s haldama jeho kumpánů). Ezio mě okamžitě okouzlil svým humorem :) No a tahle bitka byla důvodem jeho sexy jizvy na přes ret :3 :3 RAWR !! :) Později jsem si začala všímat jistých vylepšení vzhledem k jedničce (doktor a všemožné obchody) - hlavně toho, že jste měli k dispozici peníze (florinty). Po návštěvě přišla dechberoucí scéna, kdy si Ezio dával závod s jeho starším bratrem (kdo vyšplhá první na kostelní věž - to se ten parkour dědí krucinál?? - jo bylo to divný :D :D) Když se pohled oddálil, spustil se epický soundtrack a objevilo se logo Assassin´s Creed II ... normálně mi naskočila husí kůže (a to i když jsem to hrála podruhé :D) No a scénka s Christinou? Prostě romantika v AC? To bylo další překvápko a fakt super - scénka byla pak i docela vtipně zakončena :) Jinak Eziova rodinka je naprosto super - to jsem ještě nevěděla, že bych si je neměla oblíbit T__T Ale třeba Federico byl taky pěknej kus :3 :3 Toho byla fakt škoda - byl by určitě parádní asasín T__T Když se pak ve hře stala ta tragická poprava, nemohla jsem tomu uvěřit ... já fakt doufala, že je Ezio nějak zachrání. Budu upřímná - řvala jsem jak malé děcko, protože to bylo prostě šílený a nečekaný .. a do té hry jsem se prostě tak vžila, že to ani nešlo jinat T__T. No a cesta za pomstou? Prvních pár cílů bylo docela OK, ale pak to bylo takové jakože pořád dokola .. prostě zabít někoho a je to (ale i tak to byla paráda .. i když docela nekonečné).

A v tu chvíli se do dějového popředí dostala moje oblíbená postava - Leonardo Da Vinci, který je jednoduše borec (zbožňuju ten jeho neustálý bordel v ateliéru, jeho humor, jeho zažranost do nových neprozkoumaných věcí) - no a řekneme to narovinu .. bez Leonarda by byl Ezio v pr*eli :D :D Jako fakt. Tento zručný vynálezce (a já nevím co ještě) mu opravdu dost pomohl a vymyslel pro něj nespočet věcí, které dokázaly zaskočit jeho nepřátele. I když je pravda, že mu pomáhalo víc lidí než jen Leonardo (njn .. nějak si Ezia museli vychovat - na začátku byl strašně zbrklý a nerozvážný). No a zpátky k těm inovacím. Byla tam spousta vedlejších úkolů, které se hodily hlavně kvůli navýšení penížního obnosu :) Ale moc se mi líbila noční mise s letounem (křídly, já nevím co to bylo od Leonarda) :D Sice sem ji neudělala na první pokus, protože to bylo docela hard, ale fakt jsem si to užila :3 A další úžasný moment byl benátský karneval. Ta atmosféra byla prostě úžasná, město bylo krásně vyzdobené a všichni nosili masky - naprostá nádhera (škoda, že netrval dýl).

Taky se mi hodně líbilo, že konečně vylepšili šplhání na budovy (v jedničce to trošku haprovalo) a taky tam přidali nějaké ty nové pohyby a vychytávky - no a taky nové zbraně :3 Teda kuše tam zatím nebyla (bože jak já ji zbožňuje .. ale ta je až v Brotherhoodu). Zatímco v jedničce jste měli na výběr jen meč, dýku a házecí nože (aspoň teda myslím), tak tady se to doplnilo o kouřové bomby a taky měl Ezio dvě skryté čepele (což velice usnadňovalo celou asasínskou šichtu). Zajímavá byla také puška a rozhazování peněz (které jsem často používala a je to zkrátka parádní). Tyhle ty nové vychytávky o dost zpříjemnily průběh mise, protože je najednou daleko víc možností jak vybraný cíl zneškodnit a občas záleží jen na velikosti vaší fantazie :) Já teda rozhodně zbožňuju kradmé vplížení a nicnetušícího překvapit skrytou čepelí :)

A to by asi mohlo být všechno - teda osobně bych to tu mohla vynachvalovat ještě do zítřka, ale už to tu nechci spammovat zbytečnostma. To důležité bylo myslím řečeno a pokud ne, můžete se vyjádřit v komentářích .. budu jen ráda :)

(gameplay začátku hry)

FINÁLNÍ PŘEHLED
Oblíbená postava: Ezio Auditore (ale jen těsně před Leonardem)