.

[SUICIDE SQUAD] - recenze

26. srpna 2016 v 19:27 | Shio Usami Akira |  movies recenze

Na začátku srpna šla do kin tato komiksová záležitost. Jelikož nemám v DC komiksech až takový přehled jako třeba u konkurenčního Marvelu, skoro vůbec jsem netušila, do čeho jdu. Film byl příjemným zpestřením večera. Nebyl to nějaký extra trhák, ale ne zase úplný propadák. Hodnotila bych to zlatou střední cestou s několika plusy. Jsem opravdu zvědavá, jestli se pak dočkáme nějakého pokračování :)

Sebevražedný oddíl
Akční / Dobrodružný / Fantasy / Sci-fi / Thriller / Komedie
USA, 2016, 123 min
Režie: David Ayer
Předloha: John Ostrander (komiks)
Scénář: David Ayer
Hudba: Steven Price
Hrají: Will Smith, Jared Leto, Margot Robbie, Joel Kinnaman, Viola Davis, Jai Courtney, Jay Hernandez, Adewale Akinnuoye-Agbaje, Karen Fukuhara, Cara Delevingne

Hodnocení na ČSFD: 71% (k 26.8.2016)
Moje hodnocení:

Co by se stalo, kdyby se Superman a jemu podobní, rozhodli spáchat něco zlého? Třeba zaútočit na Bílý dům a unést samotného prezidenta? Kdo by je zastavil? Přesně tohle byla počáteční myšlenka, která dala vznik skupině zvané Suicide Squad. Ta se skládá z těch nejnebezpečnějších superzločinců, kteří si momentálně odpykávají své tresty ve speciální věznici. Každému z nich byla za účast v tomto projektu nabídnutá odměna v podobě zkrácení trestu. A kdo by to nevzal? Pod přísným dohledem vojáků vyrážejí na téměř sebevražednou misi, vyzbrojení těmi nejlepšími zbraněmi. Dokážou spojit sily a společně přemoci záhadnou nepřemožitelnou entitu?

MŮJ NÁZOR (obsahuje spoilery):

Takže co bych k tomu filmu řekla? Nebyl to propadák, ale o filmu roku se tu v tomhle případě taky rozhodně nebavíme. Nazvala bych to spíše příjemným poAdvikovým zpestřením srpna. Co se týče kvalitních komiksových filmů, DC se už nějakou dobu snaží soupeřit s Marvelem, ale já osobně mám takový pocit, že jim to zatím moc nevychází. V tomhle filmu DC vsadilo na originální hrdiny a zajímavý koncept. Jak často vidíte v hlavních rolích filmu skupinu záporáků? Moc často rozhodně ne. Řekla bych, že i tohle do kina donutilo jít opravdu dost lidí. Navíc trailery k filmu byly opravdu velice zdařilé a já se na film díky nim opravdu těšila. Další velkou sázkou DC byl obrovský počet naprosto rozdílných postav. Je však škoda, že větší prostor dostali z celé party opravdu jen Harley, Deadshot a velitel Flag. Já osobně bych uvítala více Jokera, ale na druhou stranu u něj chápu menší počet scén, protože není hlavní postavou. Ale je opravdu škoda, že ty postavy více nevyužili - potenciál tam jistě byl. Trošku se tam projevoval ještě el Diablo, za což jsem opravdu moc ráda, protože to je velice zajímavý charakter. Každopádně je všem asi jasné, že největším tahákem filmu byla právě Harley a Joker, protože to jsou prostě jedny z nejznámějších DC postav. Hodně lidí je i cosplayuje, což jejich popularitu jen dokazuje.

A teď bych se ráda přesunula k ději. Wait. What? No jo, on tam vlastně skoro žádný nebyl. Celá filmová zápletka by se dala vysvětlit ve třech větách. Nic překvapivého, ale jak jsem říkala, film měl být hlavně o postavách, akci a vtipu. Začátek filmu se věnoval představení hlavních aktérů. Je to logické, protože jinak by v tom měl každý neskutečný guláš (pokud teda není zběhlý v komiksech). Já osobně jsem u této části málem usnula. Ne, že by to bylo špatný, ale nějak mě to nedokázala vtáhnout do děje :D A ty sedačky byly fakt pohodlné :DDD. Každopádně se to pak v druhé části rozjelo. Začalo přibývat vtipů a akce. Konečný boj nebyl špatný, ale přišlo mi to jako celkem easy win :D Žádný originální nápad na zakončení epického fightu se prostě nekonal. Závěrečné scénky ve vězení byli fakt super a jsem ráda, že jsme se nakonec dozvěděli, že to chudák Joker přežil.

Jo a už jsem se zmiňovala o vystřižených scénách a přetáčkách filmu? Všechno to bylo kvůli ratingu, protože producenti chtěli, aby na film zašli i děti. Takže půlka scének s Jokerem šla do háje T.T Já však stále doufám, že se k nám časem dostane nějaká speciální edice, kde právě budou i ty vystřižené scénky. Myslím si, že kdyby ty scénky byly i na normálním promítání, úroveň filmu by to určitě zvedlo. Deadpool byl taky od patnácti a myslím si, že mu to jen prospělo :D. TAKŽE PLS. CHCEME NESESTŘÍHANOU VERZI !!

No a co se mi na filmu fakt líbilo? Dost mě překvapily herecké výkony. Will Smith dokázal, že i když už má mládí za sebou, herecké kvality mu to nijak nesebralo. Margon mě jako Harley opravdu ohromila a role jí neskutečně sedla. Líbila se dokonce i mamce :D Říkala jí praštěná blondýna :D. Joker v podání Jareda byl opravdu strašně creepy. Já se ho fakt bála :D Šílenej maník. Na to, jak ho každý odsuzoval a říkal, že to zvorá .. fakt velký kus kvalitní práce !! :) Na závěr musím také pochválit hudbu, která dávala filmu opravdu šťávu a už i v kině jsem si jí dost všímala a říkala jsem si, že je fakt dobrá. Už jsem si ty soundtracky přidala do playlistu na YouTube (a to něco znamená).

No takže na závěr bych chtěla říct, že film splnil mé očekávání. Až ho uvidím podruhé (doufám, že v té nesestříhané verzi), tak se mi určitě bude líbit víc (to se mi stává běžně). Byla bych určitě ráda za pokračování, i když teda nevím jestli je podle komiksu ještě čím navazovat :D Nechám se překvapit.

2 lidé ohodnotili tento článek.

Anketa

Co na blogu chcete nejvíce?