17. února 2017 v 19:31 | Shio Usami Akira |  anime recenze

VYSÍLÁNO: 2014
ŽÁNR: komedie, drama, školní prostředí, shounen, sportovní

HODNOCENÍ NA ČSFD: 90% (17.2.2017)
HODNOCENÍ NA MyAnimeList: 8.68/10
MOJE HODNOCENÍ:

KRÁTKÝ OBSAH:
Hinata se chce stát hráčem volejbalu, přestože je nevelkého vzrůstu. Jeho lásku k volejbalu zapříčinil televizní přenos, kde hrál stejně malý hráč jako on. Byl to legendární "malý obr" ze střední školy Karasuno, který i přes jeho výšku byl esem týmu. Na jeho základní škole však není žádný volejbalový tým, a tak trénoval sám a nebo s ženským volejbalovým týmem. Když se mu poprvé podařilo složit šestici hráčů, aby se mohli zúčastnit turnaje, zjistil, že vyhrát nebude až taková hračka. .V jeho první a zároveň posledním zápasu na základní škole se utkal s egoistickým hráčem Kageyamou, též známým jako "král hřiště". Hinata je sice malý, ale skáče výš než ostatní hráči. Jeho talent však na porážku soupeře nestačí a odchází domů s porážkou. V té době se zařekne, že až se příště s Kageyamou potkají, tak se mu za prohru pomstí. Následně se přihlásí na střední školu Karasuno, kde se přidá do oficiálního volejbalového klubu. Shodou několika náhod se na Karasuno přihlásil i jeho rival Kageyama. Nyní spolu musí spolupracovat v jednou týmu.

MŮJ NÁZOR (MŮŽE OBSAHOVAT SPOILERY):
Od půlky prosince si jedu takový anime sportovní maratón. Dřív jsem se anime se sportovní tematikou vyhýbala obloukem, protože sport absolutně vůbec nevyhledávám (typický nerdík :D). Ale před časem jsem si prostě řekla, že tomu dám aspoň malou šanci. Začalo to plaváním a basketem ... no a teď si jedu pěkně volejbal, který fakt nesnáším :D Ale i má nenávist k tomuto sportu mě neodradila !! Já mám pocit, že kdyby japonci udělali anime o závodech hlemýžďů, tak i to bude neskutečně zábavné :D Každopádně zpátky k Haikyuu.

Ze začátku mě tohle anime zrovna moc nechytlo (ale tomu se nemůžeme divit, když sem ho zapla hned po grandiózním finále Kuroko no Basket :D). Nějak jsem si nemohla zvyknout na kresbu a celkově i na charaktery. Naštěstí se všechno v druhé půlce seriálu pěkně rozjelo a děj dostal neskutečný spád a začala jsem zjišťovat, že to nějak moc prožívám. Japonci prostě umí sportovní anime a já věřím, že díky těmto animákům se spousta dětí začala věnovat sportu (kdybych nebyla stará koza, tak bych to s basketem taky zkusila :D). K postavám jsem si taky po chvilce našla jistou cestu a celkově mi to ke konci přišlo neskutečně super. To anime ze mě ždímá všechny možné emoce a občas prostě sedím a hledím s otevřenou hubou a fangrilluju o sto šest :D Jinak jsem si též všimla, že Haikyuu je na rozdíl od dvou předešlých sportovních anime o dost zábavnější. Je tam víc vtipných scén a celkově je to takové odlehčenější a řehtám se u toho fakt často :3

Momentálně mám rozkoukanou druhou sezónu, řvu u toho jak na lese a mám pocit, že moje zášť k volejbalu pomalu ustupuje. Tak uvidím, jak se všechno dál vyvine. Haikyuu vám ale můžu jednoznačně doporučit, dvojnásobně pokud máte rádi volejbal :3

OBLÍBENÁ POSTAVA: Ryuunosuke Tanaka
OBLÍBENÝ GIF:

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.